donderdag 14 mei 2020

The Last Post

 Schrijven is schrappen maar soms moet je de schrijver schrappen.

De russen vervuilen de social media. Daar kwamen ze bij de AIVD ook achter en dus seinen ze de minister in. Die is op haat beurt weer verplicht de Kamer van dat feit op de hoogte stellen. Maar ja, die Minister doet het niet zo goed op de social media dus is het onzin. En dan wordt alles uit de kast getrokken om de boodschapper van het nieuws op persoonlijke feitjes af te branden.

In het zelfde bed ziek zijn de media. Het geluid dat ze maken heeft vaak een linkse signatuur en gaat heel rechts er op af als een wekker. En dus is alles wat ze schrijven onzin. En dan komen er petities om bepaalde mediakanalen maar op te heffen. Nu klopt de bewering wel aardig maar het is hetzelfde als een patiƫnt met een virale infectie te doden en ondertussen het virus in stand te laten.

Zo maar een aantal voorbeelden van de absolute kortzicht op de social media. En waag er niet iets van te zeggen want dan ben je gek. Kritiek is niet gewenst, noch op links noch op rechts. Zelf reflectie is een manco dat men niet schijnt te bezitten. Beide kampen bashen elkaar met argumenten die niets met de boodschap hebben te maken. Op elke ongewenste boodschapper wordt karaktermoord gepleegd, de oude Egyptenaren waren er niets bij. En allemaal zoeken ze argumenten bij hun stelling.

Alle tegenargumenten zijn onzin en andere mening wordt niet getolereerd. Als ze al begrijpen wat je zegt want daar mankeert het ook nog al eens aan. Dus vraag ik me af waarom ik het nog probeer. Waarom zou ik die vastgeroeste ideetjes dat biomassa niet gelijk staat met boomverbranding nog uitleggen. Waarom zou je nog uren besteden aan het bestuderen van rapporten van zaken die je eigenlijk niet interesseren. Alleen maar om een mening te kunnen geven die eigenlijk niemand interesseert.

De geleerde les is dat het de social media al lang niet meer gaat om feiten. Het is enkel je frustratie afreageren en dan hopen dat men die frustratie deelt. En dan wordt er van je verwacht dat je daarvoor likes uitdeelt. Hoe goed ik het ook kan begrijpen maar het is mijn ding niet. Al blijft het leuk om te doen soms. Maar een feitelijk discussie is er zelden te voeren en al helemaal niet met de links georiƫnteerde medemens. Daarvoor is bij deze tekst geplaatste foto spreekwoordelijk. Hun mening is waarheid, basta!

De social media vormen een goed afspiegeling van hetgeen mensen werkelijk denken. het was een goede leerschool.En als ik dan op dit blog kijk naar de cijfers dan zie ik dat werkelijk inhoudelijke artikelen verdomd slecht scoren en mijn scherp gekruide items als Vegataliban goed scoren. Hoe leuk het ook is dat soort zaken ook te kunnen schrijven, dat was de opzet niet. En ik merk aan mezelf dat ik zelf ook te veel ga doen wat ik hier beschrijf. En zo wil ik niet worden. Ondanks dat dit blog goed bezocht werd, is dit dan toch mijn laatste blogpost. En zodra de trackers geen activiteit meer laten zien zien, verdwijnt het van internet.

Geen opmerkingen: